FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj     
Stukanie

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Tarnów 126p Team Strona Główna :: Mechanika Fiata126p
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pawkog
Przyjaciel



Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 367
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: KTA

PostWysłany: Czw 21:28, 25 Maj 2006    Temat postu: Stukanie

Witam sprawa jest dziwna. Oto co jest. Kupel przyjechał do mnie maluchem nie za sie prawie na niczym prócz wie gdzie olej wlac Wink no i zaczelismy grzebac w jego aucie. Okazało sie ze ma zaplon przestawiony na 0 stopni wiec ustawiłem mu +- na 10 jak ksiązka pisze. Co sie dzieje. Na taki ustawieniu mowi ze mu auto przerywa jest słabe. Przejechalem dzis z nim kawałek i przy predkosci 50 km przy obciązeniu pojawia sie jak by stuk zaworów taki metaliczny ale tylko wtedy gdzy auto jedzie i jest właczony bieg gdy nie ma oporu na luzie nic nie stuka. Stuk ten jest to tego stopnia duzy ze az nie slychac silnika tylko ten stuk. Nasilał sie zwłąszcza im silnik sie bardziej rozgrzewał !! Napewno nie jest to wina klaiwatury bo luzy ustawiałem mu kiedys dzis jeszcze raz sprawdzałem i sa takie jak ksiązka pisze. Klawiatura OK. Na koniec dodam ze po przestawieniu zapłonu na 0 stopni moze nawet mniej -1 auto lepiej chodzi nie ma tego glupiego stukotu, przy mniejszych predkosciach, ale pojawia sie tak kolo 80-90. minmalnie w porówniau do tego co dziej sie na zapłonie 10 stopni. Wiec tu moja prośba czy ktos sie kiedys z czyms takim spotkał ? Jeszcze kwestia wałka czy mozliwe ze ten chlop ma wałek sportowy i przezto musi miec ustawione na 0 stopni zapłon ?!?!?! Sam nie wiem doradźcie cos bo ten stukot jest cholernie dziwny nigdy czegos takiego nie slyszałem, a wiem jak zawory sie tłuka i klawiatura co to moze byc ? Czyżby to rozrząd ??? Dzieki za odpowiedź wszystkim z góry.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
maUkers
Przyjaciel



Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 428
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Tarnow

PostWysłany: Czw 21:34, 25 Maj 2006    Temat postu:

ja sie spotkałem przy swoim...stukało mi od momentu gdy wymieniłem w nim pierscienie..jak jeszcze jezdził..i niemogłem dojsc do tego co jest przyczyna..jak rozebrałem silnik okazało sie ze tłoki były luzne w cylindrach i byc moze dlatego....niewiem czy to jest to

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Burdi
Administrator



Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 641
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Tarnów

PostWysłany: Czw 23:23, 25 Maj 2006    Temat postu:

co robiłęś jeszcze ? coś przy gaziorze/

Gdyby to był luz pomiedyz tłokiem a cylindrem, to luz by sie redukował wraz ze wzrostem temp. Najczarniejsza wersja - pękł pierscionek. sproobuj przestawić zapłon tak jak był, jak znikł, to wina leży po stronie zapłonu.

Ktoś mógł dac dupy i źle ustawić znaki podczas zmiany rozrządu, albo go zfazować. Co zrób ... wykręćświece i długim aczkolwiek miekkim narzędzim jak drucik sprawdź położenie tłoka względem znaków na pokrywie filtru odśrodkowego.

Musisz wyczuć górne martwe położenie tłoka i jeżeli sie pokrywa z 0 to jest ok, jeżeli nie, to sprawdź jak to ma, do tego i wyreguluj na 10 stopni.

standardowe regulacje, zaworki ... aparat zapłonowy ( odległość platynek) ... przegoń go kilkanaście razy po ulicy pełnym gazem i ustaw gaziuor, najpierw skłąd mieszanki, potem obrotki.

sprawdź też aparat pod kątem prawidłowego dzialania

pozdro


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Burdi dnia Pią 10:23, 26 Maj 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BIGer
Przyjaciel



Dołączył: 18 Kwi 2006
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Tarnów

PostWysłany: Pią 8:27, 26 Maj 2006    Temat postu:

Nie spotkałem sie z takim problemem ale podobnym. Z opisu stawiałbym na:
1) rozjechany rozrząd - zbyt wyciagnięty łańcuszek lub źle założony,
2) aparat zapłonowy - zbyt duży luz na ośce, wytarte krzywki lub (miałem tak) uszkodzony jeden z ciężarków lub któraś ze sprężynek.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
astarrot
Klubowicz



Dołączył: 11 Maj 2006
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: (oko)lice Jasła

PostWysłany: Pon 0:35, 29 Maj 2006    Temat postu:

ja sie spotkałem z takim problemem i to u siebie
ale to była wina paliwa tzn było za dużo gazolinki w stosunku do 95 i jak sie po okolo 10 km nagrzał to mi niemiłosiernie słabł i okrutnie klekotały zawory(w życiu takiego klekotu nie słyszałem) i to wszystko przy zapłonie 9stopni

dowiedz sie na jakim paliwie jeżdzi ten malczak


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pawkog
Przyjaciel



Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 367
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: KTA

PostWysłany: Pon 8:43, 29 Maj 2006    Temat postu:

jezdzi na normalnym 95

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bushman
Klubowicz Moderator



Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Pawęzów

PostWysłany: Pon 20:20, 29 Maj 2006    Temat postu:

dla swietego spokoju mozesz sie zatankowac na lepszej stacji i bedziesz widzial

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Tarnów 126p Team Strona Główna :: Mechanika Fiata126p Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
     Tarnów 126p Team: Fiat 126p     
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group   c3s Theme © Zarron Media
Regulamin